Algemene voorwaarden

Op al onze leveringen en diensten zijn van toepassing de Algemene Voorwaarden Officieel Netwerk Catering & Events [ONCE] en de leveringsvoorwaarden zoals gedeponeerd bij de KVK te Rotterdam. Met het ondertekenen van deze overeenkomst gaat de opdrachtgever onverkort akkoord met deze Algemene Voorwaarden, onderstaande aanvullende voorwaarden en met het feit dat hij er kennis van genomen heeft.
 
Overeenkomst / Opdrachtbevestiging
Ter bevestiging van de uitvoering van een opdracht tekenen opdrachtgever en opdrachtnemer bijgevoegde offerte op de begrotingspagina. Er is pas dan sprake van een opdracht als er een tweezijdig ondertekenende opdrachtbevestiging bij opdrachtgever en opdrachtnemer aanwezig is. De opdrachtbevestiging dient ondertekent te worden door een daartoe geautoriseerde functionaris. In de opdrachtbevestiging dient het factuuradres en indien van toepassing, de specifieke opdracht of inkoop nummers, van de opdrachtgever te worden opgenomen. Wijzigingen naderhand op dit gebied zijn mogelijk maar ontslaat opdrachtgever niet van de bij opdracht overeengekomen betalingsverplichting.
 
Aantal gasten
Het definitief overeengekomen gastenaantal kan tot zeven werkdagen voorafgaand aan de uitvoering van het evenement naar beneden worden bijgesteld. In geval van minder gasten is bijstelling mogelijk, dat is 5% van het overeengekomen aantal met verrekening van kosten food & beverage. Bij verschijning van meer gasten op de dag van uitvoering dan het overeengekomen aantal, worden de daarmee samenhangende kosten op basis van de gegevens vermeld in de opdrachtbevestiging extra in rekening gebracht.
 
Definitieve programma
Wij vragen u om uw definitieve programma minimaal één maand van te voren aan ons door te geven. Dit maakt het voor ons mogelijk de juiste materialen voor u in te huren en daarnaast geeft het ons de mogelijkheid alle door u verlangde technische faciliteiten te optimaliseren. Dit allemaal in het belang van een optimale voorbereiding en verloop van uw evenement. Dit houdt ook in dat wij graag één maand van te voren van u vernemen welk entertainment er tijdens uw evenement is, welke eigen decoratie u meeneemt en welke invulling u aan het cateringprogramma wilt geven.
 
- Betalingsvoorwaarden
- 100% van de overeengekomen zaalhuur of locatiekosten [indien van toepassing] dient bij reservering betaald te worden.
- 85% van de overeengekomen opdrachtwaarde dient uiterlijk 1 week voor uitvoering van het evenement betaald te zijn. Pas na ontvangst van deze betaling wordt de reservering als definitief beschouwd.
- Particulieren en buitenlandse bedrijven zijn verplicht 100% van de overeengekomen kosten voorafgaand te voldoen door middel van een toegezonden voorschotnota.
- Het restant van de overeengekomen opdrachtwaarde dient binnen 8 dagen na ontvangst van de eindfactuur betaald te worden. Voor de vooruitbetalingen ontvangt u voorschotnota’s. Op de eindfactuur worden de [betaalde] voorschotnota’s in mindering gebracht en de [al dan niet verrekenbare] BTW gespecificeerd.
- Na ondertekening/bevestiging van de offerte zult u van ons een voorschotnota ontvangen.
- Pas na ontvangst van de eerste betaling wordt de reservering als definitief beschouwd.
 
B.T.W.
Al onze offertes worden aangeboden exclusief de wettelijk door te berekenen B.T.W. In calculaties wordt het vooraf ingeschatte B.T.W. tarief als stelpost in rekening gebracht. Op de eindfactuur wordt de B.T.W. naar hoog en laag tarief op basis van werkelijk verbruik gespecificeerd en verrekend met de voorschotnota.
 
Annuleringsvoorwaarden
Opdrachtgever kan een overeenkomst niet annuleren, tenzij hij tegelijkertijd onherroepelijk aanbiedt de hierna volgende bedragen te betalen. Iedere annulering wordt geacht een dergelijk aanbod te omvatten. Een dergelijk aanbod wordt geacht te zijn aanvaard indien opdrachtnemer het aanbod niet onverwijld verwerpt.
a. Bij annulering meer dan 120 dagen voor de [eerste] dag van uitvoering is opdrachtgever gehouden 50% van de aanneemsom aan de opdrachtnemer te betalen.
b. Bij annulering 30 dagen of meer voor bedoeld tijdstip is opdrachtgever gehouden 75% van de aanneemsom aan de opdrachtnemer te betalen.
c. Bij annulering minder dan 30 dagen voor bedoeld tijdstip is opdrachtgever gehouden 100% van de aanneemsom aan opdrachtnemer te betalen.
d. Voor definitief gereserveerde zalen en/of locaties geldt dat de zaalhuur niet wordt gerestitueerd indien de bijeenkomst binnen 12 maanden voorafgaand aan het evenement wordt geannuleerd.